RU
ContactSună BirouBirou
Academia de Traduceri » Cetățenia Română și Pașaport românesc. Re/Dobândire. Obținere. Contactea-ză acum juriștii noștri!

Cetățenia Română și Pașaport românesc. Re/Dobândire. Obținere. Contactea-ză acum juriștii noștri!

Ne ocupăm de toate formalitățile! Consiliere juridică. Traduceri, Legalizare, Apostila.

Experiență din 2005
Comanzi simplu și rapid
340 de traducători autorizați
Plată online
Economisește timp și bani!

Economisește timp și bani!

Departamentul din București ”Români din străinătate” vă stă la dispoziție.

Contactați acumjuriștii și traducătorii noștri!

Dorești Cetățenie Română? Ne ocupăm de toate formalitățile. Contactează-ne.

Nu ai timp pentru toate formalitățile? Ne ocupăm noi de tot ce îți consumă timp.

  • Pregătim dosarul și vă consiliem
  • Obținem documentele lipsă, prin procură, din România.
  • Efectuăm traducerile legalizate

Nu știi procedura de obținere a cetățeniei române?

Nu locuiești în România și ai nevoie de documente din România? Noi te scăpăm de drumuri!

Serviciile noastre în București

  • Programare online pentru depunerea dosarului la ANC ( art. 8, art.10 , art. 11 (redobândire, dobândire, renunțare la cetățenie)
  • Programare (art. 11) și cu asistarea avocatului la depunere, în baza împuternicirii.
  • Pregătirea și verificarea dosarului pentru Autoritatea Națională pentru Cetățenie.
  • Traduceri din/în orice limbă
  • Legalizarea notarială a traducerii
  • Copii legalizate ale documentelor la notar –  (pașaport, buletin, certificat naștere, căsătorie, etc.).
  • Declarație notarială în București cu prezența interpretului la notar, dacă persoana nu vorbește limba română
    • din care să rezulte că în prezent nu întreprinde şi nu sprijină acţiuni împotriva ordinii de drept, ori a siguranţei naţionale şi nici în trecut nu a desfăşurat asemenea activităţi;
    • din care să rezulte dacă a mai depus sau nu o altă cerere de dobândire a cetăţeniei române;
  • Verificare stadiu dosar online.
  • Comunicarea prin email sau scrisoare poștala cu ANC (Autoritatea Cetățenie) – scrisoare prin email și\sau trimitere prin scrisoare poștală, cu confirmare de primire.
  • Completare dosar, expediere la ANC a documentelor suplimentare, prin scrisoare poștală, cu confirmarea de primire.
  • OBȚINERE ACTE DIN ARHIVA ROMÂNIEI -certificate/adeverințe de naștere, căsătorie, deces pentru ascendenți români (părinți, bunici).
  • Consultanță suplimentară

Important!

  • Clienții răspund personal pentru autenticitatea și starea fizică a actelor originale.
  • Actele originale plastifiate nu sunt acceptate de către autorități sau de către notari.
  • Certificatele de naștere, căsătorie, deces originale trebuie să fie în stare bună și poarte semnături și ștampile pentru a putea fi legalizate de către notar. Dacă aceste acte nu sunt în stare bună sau sunt foarte vechi, vă recomandăm să obțineți duplicatele certificatelor de tip nou. Dacă acest lucru nu este posibil, atașați la dosar celelalte acte de stare civilă unde pot fi extrase datele persoanelor (certificat de deces, de căsătorie etc.).
  • ANC poate respinge dosarul dacă nu aveți Certificate de stare civilă de tip nou sau dacă acestea sunt foarte vechi/deteriorate.

Următorii pași după obținerea cetățeniei

Transcrierea Certificatului românesc de Naștere și Căsătorie

Transcrierea Certificatului românesc de Naștere și Căsătorie

  • Servicii complete de Depunere și Ridicare prin procură: ofertă personalizată.
  • Expedierea certificatelor transcrise prin curier internațional (DHL).
Pașaport Românesc în București

Pașaport Românesc în București

  • Programare online și Însoțirea cetățenilor străini la depunerea dosarului 
  • Obținerea/ Ridicarea pașaportului în baza procurii (taxa notarială a procurii este inclusă)
  • Expediere prin curier internațional (DHL).
18652 de clienți mulțumiți, inclusiv din Forbes 500

Alte servicii: Servicii de intermediere / comunicare în numele dvs. cu diverse instituții, cum ar fi

  • Autoritatea Națională pentru Cetățenie (pentru Certificatul de cetățenie/ Stadiu Dosar/ Completare dosar etc.)
  • Direcția Generală Pașapoarte (clarificare / dovada cetățeniei române, pașaport, permis de ședere în România pentru membrii de familie)
  • Direcția Publică de Evidență a persoanelor și Stare Civilă, București, bl. Mareșal Averescu 17, Sector 1 (rectificare / corectare / modificare / obținere duplicat / mențiuni certificat de naștere/căsătorie/deces)
  • Prefectură sau Camera Notarilor pentru Apostile/ Supralegalizări pe Certificatul original românesc de Naștere sau Căsătorie și pe traducerea acestora în orice limbă
  • Asistare cu interpret / traducător în fața oricărei instituții din România, inclusiv Starea Civilă Sector1, Sector 2, Sector 3, Sector 4, Sector 5, Sector 6, Ilfov
  • Direcția Generală de Evidență a Persoanelor din Municipiul București și Ilfov
  • Secție de poliție, Direcția permise auto (preschimbare)

Cere info sau ofertă

+4 0742 006 126

salut@academiadetraduceri.ro

București, Piața Romană nr. 9, scara C, etaj 2, ap. 5, interfon 05 (rond Piața Romană, la coloane)

Ce spun clienții

“Am economisit timp și bani, întrucât nu a fost nevoie să ne deplasăm la sediul traducătorilor și la notar pentru legalizare. E foarte comod si eficient.”

”Foarte multumita de rapiditatea cu care mi-au raspuns la solicitari si m-au ajutat. Recomand tuturor sa foloseasca Academia de Traduceri. Lucreaza si cu oameni din afara tarii, am facut totul pe e-mail si am fost placut impresionata.”

“Aveam nevoie de traducerea urgentă în aceeași zi a actelor mele de studii pentru a depune dosarul. Daria, din cadrul Academiei de Traduceri, nu doar că mi-a tradus și legalizat actele în doar câteva ore, dar a și expediat dosarul cu un curier rapid internațional. Astăzi sunt studentă la prestigioasa universitate.”

Întrebări frecvente. Studii de caz

Locuiesc în Israel. Doresc să mă ajutați cu traducerea actelor și pregătirea dosarului pentru dosarul de redobândire a cetățeniei române. Bunicul meu s-a născut în Ucraina, iar bunica în Moldova. Cum pot plăti serviciile dvs.?

Puteți plăti online: cu cardul pe site-ul nostru sau prin ordin bancar, iar la birou în numerar sau cu card prin POS. Vă putem ajuta cu seriviciile solicitae dar și cu obținerea actelor de naștere ale bunicilor din Moldova și Ucraina.

Sunt cetățean turc, iar bunica mea s-a născut în 1920 pe teritoriul fostului stat român, care acum se află pe teritoriul Bulgariei și doresc să redobândesc cetățenia română. Actul este foarte vechi, este în limba română, dar scris de mână.

Pentru acte foarte vechi, recomandăm obținerea unui document recent. Vă putem obține, prin procură, un astfel de act, de la autoritățile românești. 

Locuiesc în Canada. Nu am nici o rudă în România sau Republica Moldova și doresc să obțineți pentru mine duplicatele certificatelor de naștere ale părinților și bunicilor mei de la Arhiva Republicii Moldova.

Vă putem ajuta cu procedura de obținere a duplicatelor documentelor de stare civilă de la Arhiva Moldovei. Este nevoie de procură, inclusiv pentru a afla dacă certificatul rudei dvs. se află în Arhivă. În procură trebuie menționat gradul de rudenie și motivul solicitării. Dacă persoana este vie (inclusiv, părinți sau copii), nu puteți obține duplicatul dvs. solicitarea / procura trebuie făcută de ei. Orice solicitare trebuie să fie însoțită de acte doveditoare a rudeniei (certificat de deces al rudei, actele dvs. de stare civilă și acte de identitate).

Mai jos veți găsi mai multe detalii despre Re/Dobândirea Cetățeniei Române (art. 11, 10 și 8):

Cetăţenia română poate fi redobândită sau se poate acorda persoanelor care au fost cetăţeni români şi care a pierdut-o din motive neimputabile lor sau cărora această cetăţenie le-a fost ridicată fără voia lor, dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute de art. 8 lit. b), c) şi e) din Legea cetățeniei române. Această prevedere legală se aplică și în cazul descendenților foștilor cetățenie români până la gradul III.

Astfel solicitanții trebuie să fie majori, trebuie să dovedească prin comportament, acțiuni şi atitudine, loialitate faţă de statul român, să nu întreprindă sau să sprijine acţiuni împotriva ordinii de drept sau a securităţii naţionale şi să declare că nici în trecut nu au întreprins asemenea acţiuni. De asemenea, aceștia trebuie să fie cunoscuți cu o bună comportare şi să nu fi fost condamnați în ţară sau în străinătate pentru o infracţiune care îi face nedemni de a fi cetăţeni români.

Solicitanții vor avea posibilitatea păstrării cetăţeniei străine şi stabilirea domiciliului în ţară sau menţinerea acestuia în străinătate.

  • Acte necesare Redobândirea și Dobândirea Cetățeniei Române
  • Procedură și pași de urmat
  • Cum mă programez online pentru cetățenie română
  • Cum aflu Stadiu Dosarului pentru cetățenie română

Procedura de programare online:

  1. Selectarea biroului și a datei la care se va depune dosarul;
  2. Selectarea opțiunii Înregistrare;
  3. Completarea câmpurilor obligatorii ale formularului de înregistrare online;
  4.  Confirmarea înregistrării (Register);
  5. Prezentarea la sediul și data selectate pentru depunerea dosarului.
  6. Cu 1-2 zile se poate afla ora exactă de programare, dacă nu doriți să așteptați de la 08.00 a.m.
  7. Depunerea cererii

La articolul 11 se încadrează foştii cetăţeni români care au pierdut această cetățenie din motive neimputabile lor sau cărora le-a fost ridicată fără voia lor, precum şi pentru descendenţii de gradul I, II şi III ai acestora.

ACTE NECESARE

  1. Două fotografii color de dată recentă format 3.5 cm X 4.5 cm
  2. Paşaportul, în original și în copie (cu traducere, după caz) legalizată;
  3. Buletinul sau cartea de identitate, în original și în copie legalizată;
  4. Cazier judiciar din străinătate în original și cu traducere în limba română, legalizată, dacă este cazul. În cazul actelor emise de țările semnatare ale Convenției de la Haga este obligatorie aplicarea apostilei, în condițiile legii.
  5. Acte de stare civilă (certificate de naştere, de căsătorie, de deces sau de divorţ, extrase din Registrul de stare civilă, în original și/sau hotărâre judecătorească de reconstituire pe cale administrativă a actelor de stare civilă) în original și în copii legalizate pentru titular şi ascendenţi (părinţi, bunici, străbunici), foşti cetăţeni români şi cu traducere în limba română, legalizată, dacă este cazul. În cazul actelor emise de țările semnatare ale Convenției de la Haga este obligatorie aplicarea apostilei, în condițiile legii.
  6. Declaraţie pe proprie răspundere, autentificată la notar sau la misiunea diplomatică a României, din care să rezulte dacă doreşte dobândirea cetăţeniei române cu păstrarea domiciliului în străinătate sau stabilirea domiciliului în România. În cazul actelor emise de țările semnatare ale Convenției de la Haga este obligatorie aplicarea apostilei, în condițiile legii;
  7. Declaraţie pe proprie răspundere, autentificată la notar sau la misiunea diplomatică a României, din care să rezulte că în prezent nu întreprinde şi nu sprijină acţiuni împotriva ordinii de drept, ori a siguranţei naţionale şi nici în trecut nu a desfăşurat asemenea activităţi. În cazul actelor emise de țările semnatare ale Convenției de la Haga este obligatorie aplicarea apostilei, în condițiile legii;
  8. Declaraţie pe proprie răspundere, autentificată la notar sau la misiunea diplomatică a României, din care să rezulte dacă a mai depus sau nu o altă cerere de dobândire a cetăţeniei române. În cazul ub care solicitantul a depus anterior o cerere de redobândire a cetățeniei române, o nouă cerere va putea fi înregistrată numai după prezentarea și depunerea unei dovezi privind încetarea efectelor ordinului, eliberată de misiunea diplomatică competentă. În cazul actelor emise de țările semnatare ale Convenției de la Haga este obligatorie aplicarea apostilei, în condițiile legii.;
  9. Acte de stare civilă în original și în copii legalizate pentru copiii minori ai solicitanţilor şi cu traducere în limba română, legalizată, dacă este cazul;
  10. Acordul părinților pentru dobândirea cetăţeniei române de către copiii minori, dat prin declaraţie autentificată la notar.  În cazul actelor emise de țările semnatare ale Convenției de la Haga este obligatorie aplicarea apostilei, în condițiile legii.  În cazul actelor emise de țările semnatare ale Convenției de la Haga este obligatorie aplicarea apostilei, în condițiile legii;
  11. Consimţământul minorilor de peste 14 ani pentru dobândirea cetăţeniei române dat prin declaraţie autentificată la notar în prezenţa unui părinte.

IMPORTANT

  • Nu se percep taxe pentru depunerea dosarului la Autoritatea Națională pentru Cetățenie.
  • Cererile se depun personal şi doar în cazuri temeinic justificate prin acte doveditoare, în baza unei aprobări prealabile scrise, printr-un mandatar cu procură specială şi autentică.
  • Cererile pot fi depuse la Autoritatea  Naţională pentru Cetăţenie, la sediul din București sau la birourile teritoriale ale A.N.C. din Iaşi, Galaţi și Suceava.
  • Cererilepot fi depuse şi la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale României din țara de domiciliu/reședință a solicitantului, care le vor trimite de îndată Comisiei pentru cetăţenie din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie.
  • La înregistrarea cererilor de redobândire a  cetăţeniei române la sediul A.N.C. sau la birourile teritoriale,  solicitanţii sunt obligaţi să prezinte documentul care atestă  dreptul de şedere pe teritoriul României: documentul de trecere a  frontierei (paşaport, titlu de călătorie etc.) sau permisul de şedere de scurtă sau lungă durată. Documentul va fi prezentat în original şi în copie, aceasta din urmă fiind anexată cererii.
  • La depunerea cererilor privind cetăţenia română, solicitanții sunt obligaţi să prezinte pașaportul sau buletinul, în original și în copie legalizată, toate actele de stare civilă atât în copie legalizată cât şi în original. Nu sunt acceptate certificatele de stare civilă laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării.
  • Solicitanții (cetățeni străini non-UE/SEE/Confederația Elvețiană) vor atașa dosarului constituit și copia simplă a filei/filelor pașaportului pe care sunt aplicate viza care permite intrarea pe teritoriul României şi/sau ștampila aplicată de punctele de trecere a frontierei privind intrarea pe teritoriul țării, în cazurile cetățenilor statelor pentru care nu este necesară acordarea unei vize. În situația cetățenilor statelor terțe care dețin un permis de ședere eliberat de unul dintre statele membre UE/SEE/Confederația Elvețiană, acesta va fi atașat de asemenea în copie simplă.

Actele necesare pentru redobândirea cetăţeniei române de către persoanele care au pierdut cetăţenia română, precum şi descendenţii acestora până la gradul II inclusiv (adică bunicii). (Art. 10 din Legea nr. 21/1991, republicată)

Dacă strămoșul dvs. român e străbunic/ă (grad III), nu puteți dobândi cetățenia, conf. art 10. 

La cine se referă art.10?

  • La cine are o dovadă de pierdere sau renunțare la cetățenia româna (cine depune sau părinții/bunicii). Dacă nu știți asta exact, vă putem ajuta cu obținerea Clarificării cetățeniei române de la autorități
  • De obicei, se referă la cazuri când părinții sau bunicii au emigrat din România

 ACTE NECESARE

  1. Două fotografii color de dată recentă format 3.5 cm X 4.5 cm
  2. Paşaport în original și în copie legalizată;
  3. Cazier judiciar din străinătate în original, apostilat/supralegalizat şi cu traducere în limba română, legalizată;
  4. Acte de stare civilă pentru titularul cererii (certificat de naştere, căsătorie, de schimbare nume/prenume sau divorţ, etc.) apostilate/supralegalizate şi cu traducere în limba română, legalizată, dacă este cazul;
  5. Dacă titularul cererii nu a avut cetăţenia română sunt necesare acte de stare civilă (certificat de naştere, căsătorie, de schimbare nume/prenume, deces sau divorţ etc.) în original și în copii legalizate pentru ascendenţi (părinţi, bunici) foşti cetăţeni români, apostilate/supralegalizate şi cu traducere în limba română, legalizată, dacă este cazul;
  6. Declaraţie pe proprie răspundere, autentificată la notar sau la misiunea diplomatică a României, din care să rezulte dacă a mai depus sau nu o altă cerere de dobândire a cetăţeniei române. În cazul actelor emise de țările semnatare ale Convenției de la Haga este obligatorie aplicarea apostilei, în condițiile legii;
  7. Declaraţie pe proprie răspundere, autentificată la notar sau la misiunea diplomatică a României, din care să rezulte dacă doreşte dobândirea cetăţeniei române cu păstrarea domiciliului în străinătate sau stabilirea domiciliului în România. În cazul actelor emise de țările semnatare ale Convenției de la Haga este obligatorie aplicarea apostilei, în condițiile legii;
  8. Declaraţie pe proprie răspundere, autentificată la notar sau la misiunea diplomatică a României, din care să rezulte că în prezent nu întreprinde şi nu sprijină acţiuni împotriva ordinii de drept, ori a siguranţei naţionale şi nici în trecut nu a desfăşurat asemenea activităţi. În cazul actelor emise de țările semnatare ale Convenției de la Haga este obligatorie aplicarea apostilei, în condițiile legii;
  9. Acte de stare civilă în original și în copii legalizate pentru copiii minori ai solicitanţilor, dacă este cazul, apostilate/supralegalizate şi cu traducere în limba română, legalizată;
  10. Acordul părinţilor pentru dobândirea cetăţeniei române de către copiii minori, autentificat la notar sau la misiunea diplomatică a României, dacă este cazul;
  11. Consimţământul minorilor de peste 14 ani pentru dobândirea cetăţeniei române dat prin declaraţie autentificată la notar sau la misiunea diplomatică a României în prezenţa unui părinte.
  12. Dovadă scrisă privind data pierderii cetăţeniei române – adeverinţă eliberată de misiunea diplomatică a României sau Direcţia Generală de Paşapoarte ori copia hotărârii Guvernului prin care s-a aprobat renunţarea la cetăţenia română titularului cererii sau ascendenţilor acestuia până la gradul II inclusiv (părinţi, bunici);

Dacă nu există o asemenea dovadă, sunt necesare:

 –       certificat de naturalizare sau certificat doveditor al obţinerii cetăţeniei străine, în copie legalizată, cu apostilă şi traducere legalizată, prin care petentul sau ascendenţii petentului (părinţi, bunici), foşti cetăţeni români, au obţinut pentru prima dată de la plecarea din România o cetăţenie străină din care să reiasă data acordării acesteia;

–       acte din care să rezulte data când petentul sau ascendenţii petentului (părinţi, bunici), foşti cetăţeni români, au emigrat din România (copie legalizată după paşaportul românesc cu viza de ieşire sau document de călătorie);

  1.  Pentru persoanele care solicită redobândirea cetăţeniei române cu stabilirea domiciliului în România:

Dovada locuinţei în România:

  1. a)prin contract de închiriere înregistrat la Administraţia Financiară în copie legalizată.
  2. b)prin contract de vânzare-cumpărare în copie legalizată şi extras CF de informare al proprietarului pentru imobilul în cauză.
  3. c)prin contract de comodat în copie legalizată şi extras CF de informare al proprietarului pentru imobilul în cauză.
  4. d)prin declaraţie autentificată la notar de luare în spaţiu şi extras CF de informare al proprietarului pentru imobilul în cauză.

14. Dovada sursei legale de existenţă în România (pentru persoanele care solicită redobândirea cetăţeniei române cu stabilirea domiciliului în România).

Dacă locuiți în România de minimum 8 ani sau minimum 5 ani și sunteți căsătorit cu un cetățean român vă încadrați la articolul 8.

Având în vedere încheierea unui protocol de colaborare între Autoritatea Națională pentru Cetățenie și Oficiul Național al Registrului Comerțului, solicitanții de cetățenie română în temeiul art. 8 din Legea nr. 21/1991 nu vor mai trebui să prezinte, pentru a dovedi mijloacele legale pentru o existență decentă în România,  în cazul unor venituri din activități comerciale, certificatul de înregistrare în Registrul Comerțului în fotocopie și certificatul constatator de la Oficiul Registrului Comerțului pentru societatea comercială.

Actele necesare  pentru depunerea cererii de acordare a cetăţeniei române

 ACTE NECESARE:

  1. două fotografii color de dată recentă format 3.5 cm X 4.5 cm
  2. Paşaport în original și copie legalizată şi traducere în limba română, legalizată;
  3. Permis de şedere pentru cetăţeni străini în copie legalizată;
  4. Adeverinţă din care să rezulte domiciliul legal în România de cel puţin 8 ani sau, în cazul în care este căsătorit cu un cetăţean român, de cel puţin 5 ani de la data căsătoriei, respectiv data de la care s-a acordat dreptul de şedere permanentă în România – eliberată de Inspectoratul General pentru Imigrări;
  5. Declaraţie pe proprie răspundere, autentificată la notar, din care să rezulte că în prezent nu întreprinde şi nu sprijină acţiuni împotriva ordinii de drept, ori a siguranţei naţionale şi nici în trecut nu a desfăşurat asemenea activităţi;
  6. Acte de stare civilă pentru titularul cererii (certificat de naştere, căsătorie, de schimbare nume/prenume sau divorţ, etc.) supralegalizate/apostilate şi cu traducere în limba română, legalizată; În situația în care din actele de stare civilă depuse la dosar nu reies clar mențiunile referitoare la nume, prenume, localitatea nașterii, nume/prenume părinți, se solicită declaraţie pe proprie răspundere, autentificată la notar, din care să rezulte datele de stare civilă sau adeverință de la ambasadă cu datele de stare civilă.
  7. Dovada cetăţeniei române a soţului sau a soţiei (actul de identitate în copie legalizată), dacă este cazul;
  8. Certificate de naştere ale minorilor, supralegalizate/apostilate și cu traducere în limba română, legalizată, dacă este cazul;
  9. Acordul părinţilor privind acordarea cetăţeniei române pentru copii dat prin declaraţie autentificată la notar. Dacă acordul se dă în faţa autorităţilor altui stat este necesară apostila/supralegalizarea şi traducerea în limba română, legalizată;
  10. Consimţământul minorului care a împlinit vârsta de 14 ani pentru acordarea cetăţeniei române, dacă este cazul, dat prin declaraţie autentificată la notar în prezenţa unui părinte;
  11. Permis de ședere al copilului minor pe teritoriul României, valabil la data cererii, în copie
  12. Cazier judiciar din străinătate în original, apostilat/supralegalizat şi cu traducere în limba română, legalizată;
  13. Dovada locuinţei în copie legalizată prin una din următoarele variante:
  • Contract de închiriere înregistrat la Administraţia Financiară în copie legalizată.
  • Contract de vânzare-cumpărare în copie legalizată şi extras CF de informare al proprietarului pentru imobilul în cauză.
  • Contract de comodat în copie legalizată şi extras CF de informare al proprietarului pentru imobilul în cauză.
  • Declaraţie autentificată la notar de luare în spaţiu şi extras CF de informare al proprietarului pentru imobilul în cauză.
  •  
  • Dovada mijloacelor legale pentru o existenţă decentă în România, în condiţiile stabilite de legislaţia privind regimul străinilor (după caz); această dovadă trebuie să conţină veniturile realizate pe teritoriul României în ultimii 3 ani: venituri din activităţi comerciale, actul constitutiv al societăţii comerciale în copie legalizată, bilanţ contabil de la sfârşitul anului precedent, înregistrat la Administraţia Financiară, hotărârea AGA de repartizare a dividendelor, respectiv procesul verbal al asociatului unic; dovada încasării dividendelor cuvenite;

14. Dovada mijloacelor legale pentru o existenţă decentă în România, în condiţiile stabilite de legislaţia privind regimul străinilor (după caz); această dovadă trebuie să conţină veniturile realizate pe teritoriul României în ultimii 3 ani:

  1. venituri din activităţi comerciale
    1. actul constitutiv al societăţii comerciale în copie legalizată;
    2. bilanţ contabil de la sfârşitul anului precedent, înregistrat la Administraţia Financiară.
    3. hotărârea AGA de repartizare a dividendelor, respectiv procesul verbal al asociatului unic;
    4. dovada încasării dividendelor cuvenite;
    5. dovada achitării impozitului pe dividendele încasate;
    6. certificat de atestare fiscală eliberat de Administraţia Finanţelor Publice de la sediul societăţii comerciale privind plata impozitelor şi taxelor către stat.
  2. Contract individual de muncă, în copie legalizată, respectiv actele adiționale la C.I.M. de modificare a salariului brut, dacă este cazul, având viza Inspectoratului Teritorial de Muncă sau dovada înregistrării în Registrul general de evidență a salariaților în format electronic, precum şi adeverinţă din care să rezulte salariul lunar net.
  3. Venituri din cedarea folosinţei bunurilor
    1. declaraţia de venit global privind obţinerea de venituri din cedarea folosinţei bunurilor.
    2. certificat de atestare fiscală pentru persoane fizice.
    3. adeverinţă A.N.A.F. – venit realizat pe anul precedent.
    4. adeverinţă A.N.A.F. – venit estimat pentru anul în curs.
  4. Talon de pensie sau alte dovezi;

IMPORTANT

  • Datele de stare civilă din documentele depuse trebuie să corespundă cu cele din certificatul de naştere.
  • Toate actele se depun într-un dosar cu şină.
  • Cerererile se depun personal  şi doar în cazuri temeinic justificate prin acte doveditoare, în baza unei aprobări prealabile scrise, de un reprezentant legal (mandatar sau avocat) cu procură specială şi autentică la sediul Autorității Naționale pentru Cetățenie.
  • Actele întocmite în străinătate trebuie să poarte apostila aplicată de autoritatea desemnată de statul emitent, conform Convenţiei adoptată la Haga la 5 oct. 1961, ori să fie supralegalizate la Ministerul Afacerilor Externe. Supralegalizarea este necesară și pentru actele emise de misiunile diplomatice străine, acreditate în România.
  • Persoanele care solicită acordarea cetăţeniei române trebuie să cunoască limba română (scris şi citit), Constituţia României şi imnul naţional și să aibă noţiuni elementare de cultură şi civilizaţie românească (inclusiv istoria şi geografia României).
  • La depunerea cererilor este obligatorie includerea în ordinea de mai sus, la constituirea dosarelor, a tuturor documentelor prevăzute la punctele 1-12. În absența documentelor de mai sus, cererea de acordare a cetățeniei române nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului.
Mai mult
Cere ofertă
De ce ne aleg clienții

Managementul calității serviciilor: ISO 9001

Calitatea traducerilor. Standardul European în traduceri ISO 15038

Autorizați de Ministerul Justiției

Securitatea fizică a actelor. Confidențialitate. DGPR

Academia de Traduceri a fost fondată în 2005 de un singur traducător. Astăzi suntem o echipă de 340 de traducători autorizați în toate limbile de circulație internațională.