Procedura este simplificată. Trebuie să veniți doar cu buletinul, personal. Taxa o veți plăti lângă locul de depunere (dacă plătiți prin poștă sau cec, atenție ca pe chitanță să fie menționat ca beneficiar instuția prefectului, județului de care aparțineți, altfel chitanța nu e valabilă, iar recuperarea banilor se va putea face de la RAPPS). Ulterior, ridicați noul permis de la oficiul poștal, în raza domiciliului dvs., în 10-14 zile. Până atunci veți primi o adeverință care va înlocui permisul de conducere pentru 14 zile. Se poate depune cererea și prin email sau poștă (vedeți detalii mai jos).
Care sunt actele necesare pentru eliberarea duplicatului permisului deconducere românesc pierdut, furat sau deteriorat ori în cazul schimbăriinumelui titularului, înainte de expirarea valabilităţii administrative?
a) cererea titularului, se editează informatic la ghiseu și se înmânează titularului pentru a o semna și pentru a completa informațiile privind motivul lipsei permisului de conducere și dovada plății contravalorii duplicatului. Dacă se solicită eliberarea duplicatului prin corespondență sau e-mail se poate descărca prin activarea butonului descarcă;
b) în cazul cetăţenilor români, actul de identitate al titularului, în original şi copie, din care rezultă că acesta are domiciliul sau reşedinţa în România;
c) în cazul cetăţenilor străini, carte de rezidenţă, permis de şedere, certificat de înregistrare însoţit de paşaport, paşaport diplomatic/serviciu;
d) dovada plăţii contravalorii permisului de conducere – 89 lei, se poate achita numerar la ghișeu odată cu depunerea documentelor;
e) permisul de conducere, în caz de deteriorare sau pentru schimbarea numelui.
- În cazul pierderii, reţinerii într-un statmembru UE sau furtului permisului de conducere, titularul declară acest faptprin completarea în mod corespunzător a cererii (prin bifarea căsuţelorcorespunzătoare);
- Pentru permisele de conducere emise după data de 1 ianuarie 2009, cererea pentru eliberarea unuiduplicat poate fi transmisă şi prin corespondenţă la adresa poştală sau adresaelecronică a Serviciului public comunitar regim permise de conducere şiînmatriculare a vehiculelor judeţean, fiind necesar să ataşaţi cererii şicelelalte documente, scanate.
- Încazul transmiterii prin poşta electronică este obligatorie predarea/prezentareadocumentelor în original la ridicarea permisului de la ghişeul eliberarăripermise. Documentul se ridică personal de la sediul serviciului.