RU
ContactSună BirouBirou

Interviu cu Ionuţ Munteanu (WebDigital): Cum se îmbină online-ul şi călătoriile?

Academia de Traduceri » Blog » Interviu cu Ionuţ Munteanu (WebDigital): Cum se îmbină online-ul şi călătoriile?

Ne bucurăm pentru că am fost parteneri la eTravel Conference, cel mai mare eveniment de comerț și promovare online dedicat industriei de turism din România. Printre vorbitorii pe care i-am ascultat aici s-a aflat și Ionuț Munteanu (PPC Specialist și Trainer, WebDigital), care a explicat, în cadrul seminarului Digital Marketing Optimization, cum pot agenţiile de turism să îşi transforme vizitatorii site-urilor în clienți, prin intermediul unor tactici eficiente de remarketing.

Şi pentru că am vrut să aflăm mai multe lucruri interesante despre avantajele şi provocările mediului online, dar şi despre călătorii, i-am pregătit lui Ionuţ Munteanu câteva întrebări. Interviul vă aşteaptă în rândurile ce urmează:

 

Cum răspund agențiile de turism provocărilor mediului online?     

Ionuţ Munteanu: Cel mai des întâlnite probleme sunt legate de website-urile pe care le au și de modul în care își prezintă ofertele în mediul online. Bineînțeles, perspectiva campaniilor pe care le-ar putea desfășura este extrem de interesantă și oferă multe forme pe care agențiile le-ar putea folosi pentru a atrage clienți. Sunt agenții care caută să înțeleagă cum funcționează mediul online în beneficiul lor. Câteva dintre agențiile care au înțeles deja acest lucru au succes și își desfășoară campanii folosind multiple forme de PPC (Pay Per Click Marketing). Am observat chiar apariția unor agenții SEM (Search Engine Marketing) specializate în turism, lucru care mă face să cred că există o nevoie din ce în ce mai clară de online, în această industrie şi nu numai.

Ce avantaje oferă online-ul agențiilor de turism?

Ionuţ Munteanu: Pe lângă beneficiile generale pe care internetul le oferă, măsurabilitate, capacitatea de a testa și cerceta rapid, costuri fracționate, investiții cu risc mic, există cel puțin în zona noastră de competență avantaje evidente. Segmentarea comportamentală a audienței, segmentarea psiho-socio-demografică, cea bazată pe intenție și cea contextual semantică sunt doar câteva dintre cele care vin odată cu metoda PPC Marketing. Astfel promovarea în Facebook, remarketing-ul în Facebook, promovarea în motorul de căutare Google, pe YouTube și pe rețeaua de site-uri partenere Google oferă avantaje pentru orice tip de agenție cu orice tip de dimensiune a bugetului.

Cum procedezi atunci când vrei să pleci într-o călătorie?

Ionuţ Munteanu: De regulă, soția mea se ocupă de planurile pentru călătorie, însă de la un timp am început să folosim serviciile unei agenții de turism care este și clientul nostru de aproape patru ani. Unul dintre primii clienți ai agenției, client din portofoliul meu de specialist. Le spunem ce anume ne dorim, iar ei se ocupă de toate achizițiile. Există și situațiile în care facem achiziții ad-hoc, mai ales dacă suntem într-o excursie cu mașina pe un traseu mai lung, cum a fost cel de 5.000 km de luna trecută, desfășurat în 10 zile până în Toscana și înapoi.

Care este destinația ta preferată de vacanță din România, dar din străinătate? De ce?

Ionuţ Munteanu: Breaza și Valea Prahovei sunt destinații de familie, aici îmi place aerul curat și faptul că pot să practic golf, însă prefer și Bucovina, nordul Moldovei și Timișoara. Din străinătate, Viena este orasul meu favorit, iar Parisul s-ar situa pe locul 2 în ordinea preferințelor, însă oricând aș alege o destinație all inclusive lângă mare, unde pot să practic scuba diving și să mă relaxez. 

Câte zile pe an călătorești? 

Ionuţ Munteanu: Dacă mă raportez la ultimele 365 de zile, în interes de afaceri aș aproxima că am călătorit cam 45 de zile, iar în vacanțe cam 20 de zile. Nu m-am gândit foarte serios la această întrebare, însă o să documentez pentru 2014 și voi reveni cu un răspuns la sfârșitul anului. 🙂

Sursa foto: facebook.com/eTravelConference

Data articol: octombrie 24, 2013